Hoe Scarlet e-mail instellen?

Scarlet e-mail kan je gebruiken op twee manieren. Ofwel door eenvoudig gebruik te maken van Scarlet Webmail (zie dit artikel voor meer informatie over Scarlet webmail). Ofwel door een e-mailprogramma of software op je computer of smartphone te gebruiken.

In dit artikel laten we zien welke standaarinstellingen je voor Scarlet moet gebruiken om al je mails te kunnen lezen en versturen als je gebruik maakt van bv Outlook.

Instellingen Scarlet e-mail

Server voor inkomende e-mail (POP3) : 
pop.scarlet.be
Poort : 995 (SSL ingeschakeld)

Server voor inkomende e-mail (IMAP) : 
imap.scarlet.be
Poort : 993 (SSL ingeschakeld)

Server voor uitgaande e-mail (SMTP) : 
smtp.scarlet.be    
Poort: 465
(SSL en “mijn server vereist authenticatie” inschakelen)

Pop3 of IMap?

Zoals je ziet is de instelling voor uitgaande e-mail steeds hetzelfde. Voor inkomende e-mail kan je kiezen tussen POP3 of IMAP. IMAP is in onze ogen het meest eenvoudige en handige in gebruik. Je kan dan vanop eender welk apparaat je mails checken. Bij POP3 is dit niet het geval, enkel wanneer je de optie “Een kopie van de berichten op de server achterlaten” activeert. Ook is bij IMAP de folderstructuur op elke aparaat automatisch hetzelfde. Bij POP3 moet je dit zelf op elke computer gaan aanmaken.

OPEN HIER DE WEBSITE >

Bron: scarlet.be

The following two tabs change content below.

Nick Van Ranst

Nick is mee verantwoordelijk voor de inhoud van hoedoen.be. Hij vindt het interessant om mensen met handige tips op weg te helpen naar een oplossing.

Laatste berichten van Nick Van Ranst (toon alles)

6 gedachten over “Hoe Scarlet e-mail instellen?”

  1. Johan Demeersman

    Beste Nick Van Ranst,

    Ik heb al vele jaren een gratis scarlet e-mailadres, dat ik nog steeds gebruik. Mijn provider (internet, telefoon enz..) is al geruime tijd Telenet. Ik heb dus ook een telenet adres maar gebruik hoofdzakelijk het scarletadres. Alle mails haal ik binnen via Microsoft Outlook en tot een paar maanden geleden was dit geen probleem. Recent slaag ik er echter niet meer in mails te versturen (via Outlook) van mijn scarlet adres. Ontvangen is geen probleem, en versturen via de website van Scarlet lukt ook, maar die is niet gebruiksvriendelijk. Ik heb de server voor uitgaande mails (in Outlook) al gewijzigd maar dit hielp niet. Ik vermoed dat het probleem bij Telenet ligt, maar misschien heb jij een oplossing?
    ps: mails versturen van mijn telenet adres is geen probleem.

    bij voorbaat dank voor je hulp

    1. Dag Erik, dit is ondertussen dan ook gewijzigd bij Scarlet. Zowel POP3 als IMAP zijn standaard actief en moet niet meer apart worden aangevraagd of ingesteld. Je kan je Scarlet mail dus gewoon gebruiken volgens het protocol dat je zelf wilt.

  2. jean-pierre de paepe

    Zie REVIEWS Scarlet, ik kan al één week lang, na dagelijkse contacten met telkens verschillende helpdeskthuiswerken, die niet eens de andere medewerkers kennen, want uiteraard is het interessent dezelfde medewerker aan de lijn te krijgen, ipv op één week 12 keer je verhaal te doen. Mijn probleem werd ook al meerdere keren naar een hoger niveau getild, want inhoud dat er een DOSSIER wordt aangemaakt, en zo heb er zelfs al 2 per dag laten aanmaken, maar NIEMAND die mij ooit iets liet nakijken of iets liet wijzigen, telkens geen enkel positief bericht ivm oplossing. Ondertussen weet ik van het THUISWERK en dat Scarlet GEEN TECHNISCHE DIENST heeft, maar dat dit via TELENET of PROXIMUS moet gaan. De eerste dame een week geleden liet mij een TELENET-scherm bekijken, maar dat was het dan ook ! Bij mijn weten is Scarlet, gelinkt aan Proximus. Alle tips van een nieuwe account aan maken helpen niet, want telkens wordt ik opnieuw naar “af” gestuur, met “deze account” bestaat reeds. Ook de tip om mijn noodemail GMAIL te gebruiken (die wel werkt, maar die ik nooit gebruikte), maar ook daarmee kom ik niks vooruit. Ik ben het kostbeu en zoek maandag een nieuwe PROVIDER, ik denk aan PROXIMUS of TELENET, maar nog liever had ik gewoon SNEL een OPLOSSING, alhoewel na een week kan er geen snelle oplossing meer komen, men kent er blijkbaar niks van, niemand nam op die week één maal contact met mij, en zelf zijn zij niet te bereiken, ze hebben niet een EMAILADRES ! En bij elk telefoontje van de 12 was het een andere THUISWERKER ! OM ZOT TE WORDEN ! Blijkbaar ken ik geen enkle paswoord meer, of mijn ondertussen 1000 pogingen bracht niks op ! OH MY GOD !

  3. Hoi,
    Ik heb een document gekregen dat ik recht heb op sociaal telefoontarief, hoe stuur ik dit door naar Scarlet a.u.b ?

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *