Hoe beoordelen klanten Orange? Bekijk ervaringen

Orange is een grote aanbieder van verschillende diensten. Je kunt er bijvoorbeeld terecht voor een abonnement voor je telefoon. Daarnaast kan je natuurlijk ook internet en televisie als abonnement bij Orange aanvragen. Al veel mensen gingen je voor met het gebruik maken van de diensten van Orange. Dat is natuurlijk goed nieuws. Want daardoor kun je te te weten komen hoe tevreden de huidige klanten zijn. Op basis van die ervaringen, kan je een beslissing maken of je ook kiest voor Orange of toch liever voor een andere provider. In dit artikel kun je lezen of Orange voor jou een geschikte keuze is.

Een samenvatting van beoordelingen van klanten

Het rapport van Orange valt eigenlijk heel positief uit: De prijzen zijn bijzonder laag en ook de pakketten die Orange samen heeft gesteld zijn goedkoper dan de concurrentie. Daarnaast wordt het mobiel netwerk bejubeld voor zijn snelheid en goed ontvangst en heeft Orange nu eindelijk ook zijn eigen Orange TV. Daar tegenover staat echter dat de klantendienst door vele mensen niet als vriendelijk wordt bestempeld en te vaak van origine Franstalige mensen zijn die Nederlands proberen te spreken.

Positieve ervaringen

ItemPositieve reviews
PrijsTarieven zijn zeer scherp en pakketten zijn voordeliger dan bij de concurrentie
InternetMobiel netwerk wordt geprezen voor een zijn snelheid en goede ontvangst
Orange TV Orange TV heeft eindelijk naast mobile en internet ook zijn eigen Orange TV op de markt gebracht
Naar Orange website >

De prijzen van Orange

Een sterk positief punt voor Orange is dat prijzen van de abonnementen relatief laag zijn. Je krijgt dus veel voor je geld. Want Orange doet qua zenderaanbod niet onder voor de concurrentie. Welke zenders je precies in je pakket wilt hebben is voor jou persoonlijk belangrijk. Hierdoor zul je de lijst met zenders van verschillende aanbieders door moeten nemen. De lage tarieven spreken natuurlijk al wel sterk in het voordeel van Orange.

Een uitstekend mobiel netwerk

Als je veel gebruik maakt van mobiel internet, dan is Orange zeker een geschikte kandidaat om jouw provider te zijn. Het merk wordt namelijk veel geprezen om de snelheid van het netwerk. Je zult foto’s en video’s snel kunnen laden. Wanneer je een echt grootverbruiker bent, dan is Orange voor jou een goede keuze. Helemaal omdat je vrijwel overal kunt genieten van een uitstekende ontvangst. Zelfs wanneer je in wat minder dichtbevolkte gebieden bent. In combinatie met de relatief lage abonnementskosten is Orange een van de beste aanbieders van mobiel internet in België.

Van Mobistar TV naar Orange TV

In 2010, toen Orange nog Mobistar was, had het al eens met weinig succes een eigen Mobistar TV aanbod gelanceerd. Er doken verschillende klachten op rond decoders en Mobistar haalde in 2013 noodgedwongen zijn 3-in-1 pakket terug van de markt. Kortom, Mobistar was er niet klaar voor.

Gelukkig was dit slechts een periode van bezinning, want in 2016 kwam Mobistar/Orange met een nieuw, sterk verbeterd aanbod: Een eigen Orange TV die goede prestaties kan voorleggen, 70 leuke kanalen telt en de laagste pakketprijs van de markt biedt. Kortom, Orange TV is back, sterker en voordeliger dan ooit!

Negatieve ervaringen

ItemNegatieve reviews
KlantendienstVolgens verschillende klanten zijn de medewerkers aan de telefoon niet altijd vriendelijk
KlantendienstHier en daar klagen mensen dat ze medewerkers aan de lijn krijgen die geen Nederlands maar Frans als moedertaal hebben
Naar Orange website >

Problemen met de klantendienst

Er zijn ook punten waar veel klanten minder tevreden mee zijn. Wat Orange betreft hebben die met name te maken met de klantendienst. Dat is natuurlijk erg jammer. Want als je eenmaal problemen hebt met Orange is het erg lastig om hulp te krijgen om er vanaf te komen. Hierdoor moet je ook een beetje geluk hebben wanneer je voor Orange kiest. Tegelijkertijd is het belangrijk dat je niet al te veel hulp nodig hebt voor het aansluiten en installeren van televisie en internet. Want op de klantenservice van Orange kun je absoluut niet rekenen. Dat is toch wel zonde en verrassend. Want zo’n groot merk zou toch in staat moeten zijn om mensen beter ter woord te staan en een goede service aan te bieden.

Medewerkers klantendienst schieten tekort qua vriendelijkheid

Een groot probleem is dat veel medewerkers bij de klantendienst vaak erg onvriendelijk zijn. Klanten vertellen verhalen over personeelsleden die kortaf zijn aan de telefoon. Dit kan gedeeltelijk te maken hebben met het te kort aan personeel. Maar dat is ook een probleem dat gewoon opgelost zou moeten kunnen worden door Orange. Daarnaast zou meer training kunnen helpen om medewerkers bij de klantendienst vriendelijker te laten overkomen.

Sommige medewerkers spreken gebrekkig Nederlands

Orange is een van origine Frans bedrijf en de meeste medewerkers zijn van origine Franstalig. Je kan het soms horen wanneer mensen vanuit het Frans ‘vertalen’ naar het Nederlands. Zelfs als je specifiek vraagt om een Nederlands sprekende medewerker wordt je soms te woord gestaan door iemand die eigenlijk Frans als moedertaal heeft. Vervolgens krijg je soms te horen dat je maar een mail moet sturen als je in het Nederlands geholpen wilt worden.

Conclusie

Zolang alles goed functioneert, is Orange fantastisch: Je betaalt minder dan bij de gemiddelde concurrent + geniet van een performant internet, tv en mobiel aanbod.

Enkel wanneer je met de klantenservice in contact komt, kan het wel eens tot een teleurstelling leiden als je een op een onvriendelijke of niet perfect tweetalige medewerker stuit. Maar laat ons eerlijk zijn: Welke klantendienst heeft wel een vlekkeloze reputatie?

The following two tabs change content below.
Johan is mee verantwoordelijk voor de inhoud van hoedoen.be. Hij vindt het interessant om mensen met handige tips op weg te helpen naar een oplossing. Je kan hem vinden via Linkedin

Laatste berichten van Johan (toon alles)

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *