Hoe kan je hoger scoren in zoekmachines?

Je hebt een nieuw product op de markt gebracht en wil dit graag verkopen aan de hand van een webshop. Of je verkoopt al langer een product online, maar wil de omzet vergroten door beter en makkelijk gevonden te worden in Google of andere zoekmachines. De wereld van online marketing kent heel wat geheimen, maar in dit artikel geven we enkele tips om de online zichtbaarheid van je website te vergroten.

Het begin: een goede website

Alles begint uiteraard met een goede website. Je kan zelf snel een Wix- of WordPress-site in elkaar boksen, maar is dat wel een goed idee als je echt online gevonden wil worden? Een goede website, die overzichtelijk en gebruiksvriendelijk is voor de bezoekers – en dus potentiële klanten – is cruciaal. Weet je niet goed hoe je zo’n website moet maken, laat je dan begeleiden door mensen met kennis van zaken. Naast goede content, die duidelijk uitlegt wat de USP van het product of de dienst is, moet ook de technische kant van je website goed zitten. Denk maar aan laadsnelheid of een goede mobiele versie.

SEO-optimalisatie

Staat je website op punt? Is de content uniek en duidelijk voor de bezoekers en kan je vlot en snel navigeren op de site? Prima, dan kan je aan de volgende stap beginnen: SEO en meer specifiek je website optimaliseren om beter gevonden te worden door zoekmachines als Google.

Hoe hoger je in de Google-ranking – of ook SERP genoemd – staat, hoe meer traffic en dus meer mensen die je website bezoeken, en misschien ook iets kopen? Je website technisch beter maken en de juiste keywords integreren in de content die je online zet, klinkt misschien makkelijk, maar dat is het niet. Een grondige analyse en bijbehorend zoekwoorden onderzoek vooraf is cruciaal wil je enig resultaat bekomen. Een SEO bureau kan je hierbij helpen en doktert voor jou een langetermijnstrategie uit. Vergis je niet, de inspanningen binnen een SEO-verhaal worden pas na enkele maanden duidelijk.

Adverteren (SEA)

Ben je echter ongeduldig en wil je sneller resultaat zien? Dan kan je gebruiken maken van Google Ads, ofwel SEA. Dit zijn de betaalde zoekresultaten die je helemaal bovenaan ziet staan in Google (met het label Adv. erbij). Het voordeel van SEA: je ziet meteen hoeveel mensen klikken op je advertentie en wat de conversie is. Met conversie bedoelen we bezoekers die effectief een aankoop doen en jou dus omzet opleveren. De combinatie van SEO op lange(re) termijn en SEA op korte termijn is een goede strategie om online beter gevonden te worden.

The following two tabs change content below.

Nick Van Ranst

Nick is mee verantwoordelijk voor de inhoud van hoedoen.be. Hij vindt het interessant om mensen met handige tips op weg te helpen naar een oplossing.

Laatste berichten van Nick Van Ranst (toon alles)

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *