In Facebook kan je een pagina aanmaken voor een bedrijf, je favoriete artiest of lokale winkel. Maar hoe doe je dat nu precies? Dat tonen we je even (onderaan zie je het stappenplan met foto’s):
Stap 1: ‘Een advertentie maken’. Login op je Facebook profiel, klik het tandwiel rechtsboven aan en klik op ‘Een advertentie maken’
Stap 2: ‘Je Facebook pagina maken’. Links zie je een vak met ‘Stap 1: Je facebook pagina maken’. In dat vak klik je op de link “Maak een pagina”.
Stap 3: Kies het type pagina. Kies waarvoor je een pagina maakt. Er zijn 6 opties: Lokaal bedrijf op plaats, bedrijf of instelling, merk of product, artiest of bekende persoon, amusement of goed doel. Wij kiezen in dit voorbeeld voor ‘Bedrijf, organisatie of instelling’.
Stap 4: Voer sector/bedrijfsnaam in. Ben je een bedrijf, kies dan een sector + voer je bedrijfsnaam in.
Stap 5: Voer beschrijving & url in. Voer een beschrijving in (belangrijk voor de Facebook resultaten) en eventueel een url indien er een website is.
Stap 6: Optioneel – profielfoto: Optioneel kan je vervolgens een profielfoto toevoegen
Stap 7: Optioneel – favoriet toevoegen: Optioneel kan je de pagina toevoegen aan de favorieten je eigen Facebook profiel
Stap 8: Optioneel – betalingsmethode kiezen: Optioneel kan je een betalingsmethode kiezen voor het geval je later zou willen adverteren met je pagina in Facebook advertenties.
Stap 9: Je pagina is klaar! De pagina is nu gecreëerd en nu kan je verder aan de slag met het posten van statusupdates, toevoegen van foto’s, enz.
Als alles goed gaat, krijg je zo volgende schermen te zien:
Laatste berichten van Johan (toon alles)
- Review: Philips Ambilight The One TV - 30 juni, 2024
- Wat betekent rave party? - 1 januari, 2024
- Wat betekent de uitdrukking de plaat poetsen? - 1 januari, 2024
- Wat betekent Slay? - 1 januari, 2024
- Wat betekent Woke? - 1 januari, 2024