Hoe De Lijn klantendienst contacteren?

Waarschijnlijk zijn we allemaal ooit al wel eens een klant geweest van De Lijn. Want wie heeft er nu nog nooit een bus of tram genomen in Vlaanderen? Precies.

Maar er kan natuurlijk heel wat mis gaan tijdens je avontuur als reiziger: je bent voorwerpen verloren, de bus waar je op wachtte is niet gekomen, je bent je abonnement kwijt, je wil een klacht indienen over een onvriendelijke chauffeur, of een chauffeur vertoont onverantwoord rijgedrag,…

Wat je probleem ook is, je kant altijd een vraag of klacht neerleggen bij de klantendienst De Lijn. Die wordt gelukkig ook goed opgevolgd want er wordt meestal een ticketnummer aan toegekend als opvolging of onderzoek nodig is. In dit artikel leggen we je de verschillende manieren uit om contact op te nemen met de klantenservice van De Lijn:

1/ Per telefoonnummer

Dit is het nummer per telefoon van de klantendienst:

  • Telefoonnummer De Lijn: Bel 070 220 200 (0,30€/minuut)
  • Openingsuren callcenter: maandag tot en met vrijdag van 7u00 tot 18u00 en op zaterdag tussen 10u00 en 18u00

2/ Via email of contactformulier

Wil je een vraag stellen of een klacht indienen via het email formulier? Dat kan natuurlijk ook! Daarvoor heeft De Lijn dit speciale contactformulier in het leven geroepen.

Hou er wel rekening mee dat het tot 5 werkdagen kan duren vooraleer je een antwoord mag verwachten. Heb je een dringende vraag? Dan is het aangewezen het telefoonnummer van hierboven te gebruiken.

3/ Per post

Je kan tot slot ook een brief, aangetekend indien nodig, versturen naar het adres van de De Lijn hoofdzetel:

De Lijn
t.a.v. dept. klantendienst
Motstraat 20
2800 Mechelen
België

Als je een brief per post verstuurt, moet je natuurlijk wel rekening houden met een langere termijn vooraleer je antwoord krijgt.

Bron: delijn.be

The following two tabs change content below.
Johan is mee verantwoordelijk voor de inhoud van hoedoen.be. Hij vindt het interessant om mensen met handige tips op weg te helpen naar een oplossing. Je kan hem vinden via Linkedin

Laatste berichten van Johan (toon alles)

1 gedachte over “Hoe De Lijn klantendienst contacteren?”

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *