Hoe contacteer ik Bpost klantendienst?

Bpost is in België natuurlijk de place to be als je een brief of pakket wil versturen of moet ontvangen. Zit je met vragen over je post of heb je ergens een probleem mee?

Als je de klantenservice van Bpost wil contacteren, heb je natuurlijk graag snel antwoord en dan zijn telefoon, e-mail en post de ideale manieren om in contact te komen:

1. Via telefoon

Bel 02 278 51 26 (voor particulieren)

Dat is het telefoonnummer van de klantendienst (zonaal tarief). Bpost is bereikbaar:

  • maandag tem vrijdag: van 8u tot 19u
  • zaterdag van 8u30 tot 16u30

Bel 02 201 11 11 (voor professionelen)

  • Maandag tem vrijdag: van 8u tot 17u30

2. Via e-mail

Je kan je vraag of opmerking ook mailen via het online formulier voor particulieren en er is ook een apart online formulier voor professionelen (zelfstandigen en bedrijven)

3. Per post

Het zou maar gek zijn als je Bpost niet kan bereiken per post 😉 Een brief schrijven naar de klantendienst kan je zonder de brief te frankeren op dit adres:

bpost
t.a.v. klantendienst
Postbus 5000
1000 Brussel

Tip: Bpost levert online bestellingen

Koop je wel eens graag online? Dan moet je beslist eens online bestellen via Bol.com of Mediamarkt. Bij hen kan je je bestelling laten leveren in een Bpost Cubee afhaalpunt of kan je zelf kiezen op welke dag Bpost je bestelling aan huis komt leveren.

Bron: bpost.be

The following two tabs change content below.
Johan is mee verantwoordelijk voor de inhoud van hoedoen.be. Hij vindt het interessant om mensen met handige tips op weg te helpen naar een oplossing. Je kan hem vinden via Linkedin

Laatste berichten van Johan (toon alles)

52 gedachten over “Hoe contacteer ik Bpost klantendienst?”

  1. leemans Margareta

    Geachte
    ,
    Ik had een aanvraag gedaan om een rekeningoverzicht te krijgen over een periode van 2002-2010, maar jullie gaan maar 10 jaar terug, een gewoon simpel overzicht , kan dat gratis? Dit moet gebruikt worden in een rechtzaak.

    Met dank,

    G. Leemans

  2. ElMoukhtari Benaissa

    Beste

    Heb een lange tijd geleden een rekening aangesloten bij bpostbank had schuld heb die betaald maar het schijnt niet van de nationale bank weggenomen zijn vraag jullie vriendelijk
    mij dit te kunnen oplossen bij de nationale bank, aub .Het is voor mij heel dringend en van groot belang

    Groetjes ElMoukhtari Benaissa

    1. Nick Van Ranst

      Hallo, hiermee kunnen we je niet helpen want wij van Hoedoen.be hebben immers niet met Bpost te maken. We proberen op deze pagina enkel uit te leggen hoe je de klantendienst van Bpost kan contacteren.

      1. Kathleen Wouters

        Mijn antwoord was niet voor u bedoelt. Het antwoord voor u is heel simpel OPLICHTERS PRAKTIJKEN, ik kom uit zakenfamilie en eigen zaak gehad, alleen op invaliditeit beland op te middelste leeftijd nog maar en na risicovolle rugoperatie 10 producten besteld en ook dadelijk afgerekend vermits homebanking en kaartlezer thuis vermits ik 3 /4 van vorig jaar met operaties en platliggend thuis met thuisverpleging een 10 tal aankopen heb gedaan, maar vergeet het en allemaal besteld EN BETAALD en vorige week kwam er een man leveren inderdaad (en was al blij na al de maanden dat er geleverd werd) maar cash betaling van € 96 vond ik al wel wat vreemd vermits alles besteld EN ONMIDDELLIJK BETAALD word door mij met mijn middelen. En nu ondanks nog geen van laatste 10,nee correct 9 bestellingen te hebben ontvangen, want het 10de pakketje( weet ik veel over welke bestelling het daar gaat). Brief in bus, nee even aanbellen teveel gevraagd. Dus ik met jullie papiertje naar BPost daar inderdaad pakket en moest ik nogmaals €96 afrekenen, wat ik dus eigenaardig vond vorige week donderdag. Een cash betaling en gisteren na oproep om andere bestelling bij BPost kantoor te gaan ophalen. Nee verzoek om terug €96 te betalen voor een pakket dat ik niet te zien krijg en proficiat met verantwoordelijke verkoopster maar ja dus niks en terug thuis aangekomen is pakketje van cashbetaling €96 ook verdwenen. En bij andere levering gewoon voor buitendeur(zonder verwittigen) gelegd, want ik verbleef toen juist een week in ziekenhuis voor opvolging rugoperatie. En oudere achterbuurman had dit gezien en pakketje bij hem opgeborgen tot ik terug was uit ziekenhuis. Maar sorry dit is GEEN gang van zakendoen. Dit is te absurd voor woorden, nog nooit meegemaakt maar inderdaad in’t verleden voor invaliditeit en rugoperatie ook nog nooit met jullie gewerkt of jullie kantoor Geel, waar ik ook letterlijk met mond vol tanden stond vermits ik zulke rare zaken nog nooit heb meegemaakt, terwijl ik internationaal gewerkt heb en sorry geen klein winkeltje Geel en er wordt bevestigd maar niet getoond (bijzaak eigenlijk) wordt nu constant €96 voor al mijn bestelde/betaalde en niet geleverde pakketten nu €96 cash betaling gevraagd. Mijn excuses ik ben nu invalide maar mijn verstand zit nog steeds op de goede(vooral zakelijke kant) plaats en bij mij is de maat vol. Vooral na gisteren geen koerier gezien/gehoord, wel brief in brievenbus opnieuw naar BPost kantoor en opnieuw vraag betaling €96 en ging over betaling product en reeds betaald,maar markeer alles, van €18,36. Sorry sol met mensen die psychische problemen hebben maar ik ben fysiek invalide. Nog een verschil voor’t geval diegene mijn betalingen, noch pakjes,noch BPost afhaalpunt. Dit is geen per ongeluk foutje meer. Hier is effectief iets dergelijks fout. En ipv.dit langdradig getyp dat ik er” nog “maar eens bij krijg, gewoon medewerker of gewoon winkel maar dat lukt allemaal niet. Sorry sol met (nee want dat wens ik minder begaafden niet toe), maar nu wens ik mijn producten (nog speling denk roaal) 2 weken, vermits ik al 3 maanden en alles betaald en nu €96

  3. bpost is zo slecht met het leveren van pakketten. wanneer je een pakket moet ontvangen of iets dat je hebt besteld online komen ze bij je huis langs en dan laten ze een briefje voor je achter terwijl ze aan de bel moeten schellen om door te geven dat je pakket in ontvangst moet nemen laten ze gewoon een brief achter en dan gaan ze weg. nu moet jij zelf je pakket afhalen bij één van hun kantoren ,ik vraag me af waarom mensen moeten betalen voor het thuisbezorgen van een pakket als jullie dat niet correct doen. dit is gewoon oplichterij vind ik en voor de gekhouwerij. ik heb dit al vier keren mee gemaakt en ook nog gebelt naar de klanten dienst. en die zeg steeds we gaan het door geven maar het zelfde liedje gaat gewoon door. wat vandaag is het zelfde weer gebeurd. dus voor mij geen bpost. Waardeloos!!!!!!!!

    1. Kelly Heirman

      Idd kom het ook telkens tegen en dan geef je door waar op veilige plek maar ze doen de moeite nog niet om te kijken. En afhaalpunt ook niet wat ik doorgeef
      Echt F****NG WAARDELOOS

    2. Vrijdag 8.11.2019 de postbode zonder naar de bel te bellen heeft brief gelaten in de postbus, volgende dag heb naar de post gegaan mijn pakje te nemen, de pakje was niet daar, maandag heb ik nog een keer gegaan de pakje was nog een keer niet daar!!! Vandaag volg ik mijn pakje online en zie ik dat dat is teruggestuurd!!! Ik ben echt boos ! Zo domme dingen in Afrika gebeuren niet!!!

    3. Inderdaad klop wat je zegt.
      Hier komt de postbode zeggen dat hij hoogstwaarschijnlijk het pakje vergeten mee te nemen is op ronde en vertrekt . Enkele minuten later merk ik bij de status van het pakje afgeleverd aan huis ?Rarara bpost of postbode waar zit mijn pakje?……

    4. Christiaan Cockhuyt

      Bij mij deze morgen juist hetzelfde. Zouden beter gaan doppen als men toch niet graag werkt. Het ergste is nog dat ik er voor moet betalen. En nu kan ik het pakje nog gaan afhalen, nog eens extra kosten. Zouden beter een voorbeeld nemen aan postnl.

    5. In 2020 is dit nog altijd niet verbeterd. Je krijgt een mail dat het pakket vandaag zal geleverd worden tussen 8 en 17h. Je zegt dus al je afspraken af en blijft braaf thuis met dit mooie weer maar een pakje heb ik niet gezien. Morgen kan ik mijn afspraken niet afzeggen en als ze dan komen moet ik er zelf om gaan. Het is niet evident omeen pakket van 14 kg op de fiets te gaan halen. En juist, waarom betalen we dan verzendingskosten?

    6. Ze zijn niet alleen slecht, ze zijn dan ook nog incompetent in het postkantoor om een mens verder te helpen;
      Woensdag postbode aan de deur geweest en papiertje achtergelaten dat ik vanaf de dag naden in het postkantoor van Boortmeerbeek het mocht afhalen. Zaterdag (aldus 3 dagen laten dan postbode) ga ik naar Boortmeerbeek, daar wist die persoon enkel te vertellen dat het pakje nog niet bij hun was maar zich nog in Haacht bevond; ik naar postkantoor Haacht; De persoon daar achter de balie vertelde doodleuk en zonder scrupules dat het pakje nog onderweg was, als ik haar vroeg waar , vanwaar ???? a sorteercentrum Brussel he;
      Dit terwijl de postbode met het pakje reeds is langs geweest en een papiertje heeft achter gelaten. Hoe kan je nu o een antwoord geven en als je meer wil weten moet je maar een klacht indienen. Als je dan online een klacht wil indienen gaat dit niet, je krijgt enkel uitleg over vragen en de mijne kan dus niet beantwoord worden. Waar is mijn pakje, nog bij de postbode thuis ????? moet zijn denk ik aangezien het niet in Boortmeerbeek noch in Haacht ligt.
      Het wordt godverdomme eens tijd dat het monopolie van Bpost helemaal verdwijnt en dat ze eens beduchte concurrentie krijgen van andere post instellingen.

      1. Heb dat ook meegemaakt vandaag, ik betaal om thuis te leveren en de vervangende postbode is te lui om aan te bellen er staan nochtans 3 bellen (!!!) om aan te bellen, ook heb ik duidelijk aangegeven waar pakje op veilige plaats mag gezet worden ook dat wordt genegeerd , ik van kankerpatiente en betaal speciaal voor levering aan huis , ik vind dat dit absoluut niet kan !!!! Echt een schande , ik betaal voor levering

  4. 3 dagen op rij krijg ik mail thuisgestuurd die eigenlijk niet voor mij is. Enkel huisnummer klopt. Naam en straat verschillen. Boost via email contacteren is onbegonnen werk. Overal moet je absurd laange vragenlijsten invullen. Je zal maar rappels krijgen doordat de eerste brief nooit bij jou is geraakt.

  5. Beste klant, we danken U voor uw geduld,…….

    30min later…

    Beste Klant, we danken U voor uw geduld……

    Ze nemen daar even snel de telefoon op als aan het tempo dat ze werken….

    Niet dus

  6. Vrijdag verwacht je levering van een dringend pakje. blijft iemand de hele dag speciaal thuis. Steken ze papiertje in de bus dat je zogezegd niet thuis was en pakje moet afhalen in postpunt. Dag erna in postpunt : geen pakje. nee het is nog in Brussel! HOE KUNNEN ZE HET DAN DE DAG ERVOOR AANGEBODEN HEBBEN !!!??? U voor niks laten rondrijden ja. Vandaag weer papiertje in de bus om het vanaf morgen gaan af te halen. Een klacht indienen op de website kan niet -> Krijg je melding dat je de afzender moet contacteren. De afzender heeft er geen f#ck mee te maken !!!. Bellen is ook hopeloos. En een mailadres is natuurlijk nergens te vinden. Brolpost is gewoon te lui om het pakje te komen leveren. En voor de rest zijn ze niet bereikbaar. Voor te staken zijn ze wel rap bij Brolpost, maar hun werk doen dat is teveel gevraagd. Papiertjes met leugens in uw bus gooien daar zijn ook sterk in. Die aan het loket gaat morgen haar/zijn saus krijgen. Ben pisnijdig !

  7. bpostleveranciers HINDEREN de doorgang voor het verkeer in onze straat. De chauffeurs zetten zich gewoon dubbel in de straat. Door de scheiding van een verhoogde berm kunnen de auto’s niet uitwijken !!! heb persoonlijk al een schade gehad onderaan de auto door die verhoogde berm (trouwens iedereen doet dat). Het afleveren duurt dikwijls lang!!!! Hopelijk komt hier verbetering in? Misschien kunnen jullie het betreffende personeel ervan op de hoogte brengen (trouwens dubbel parkeren, dubbel stilstaan is een overtreding!)

  8. Vindt u het normaal als overheidsbedrijf (onze belastingen!!!) dat de post in de omstreken van de Jacobslaan Zoersel rondgebracht wordt met de auto??? Het is helemaal niet milieuvriendelijk, opritten worden kapot gereden doordat de postbode vanuit de auto de post in de brievenbussen probeert te steken, het is gevaarlijk want rij maar eens met je fiets achter een zigzaggende, traag rijdende wagen (heb ik onlangs zelf meegemaakt). Die “gekke” rondbrenging van onze brieven draait waarschijnlijk weer rond geld en winstbejag. Goed bezig Bpost!!!!!

  9. Geachte,
    Ik heb 22 mei een pakket op de post gedaan om te verzenden naar engeland maar is tot heden niet aangekomen.
    Over “service” gesproke ^^ heeft mij 11€ en … cent gekost. Als da pakket zoek geraakt is gaan jullie da wel vergoede hoor!!

  10. Klacht of vraag. Enkel bellen gaat. En dan moet je dit doen tijdens ons werkuren. Via formulier op de site draai je in cirkeltjes… Pakket-pqrticulier. Reeds 6 maand geleden gemeld dat dit een serieus pijnpunt is, maar geen verandering. Bpost, weet u, tegenwoordig kan je op een site een emailadres plaatsen om klanten te helpen… Of online formulieren waar je iets kan intypen…

  11. Karel Grosemans

    Het toppunt van de pakjesdienst de dag van vandaag bij Bpost.
    Vrijdag 6/7/2018 werd er zogezegd 2 Pakjes geleverd bij mij thuis in de Toekomststraat 17/4 te Machelen. Ik werd verwittigd via sms dat de pakjesdienst was langsgekomen, maar dat er niemand aanwezig was, ook niet het alternatief bij mijn afwezigheid nl. mijne gebuur.
    Nu vandaag maandagavond 9/7 kwam één van mijn buren uit de Diegemstraat 17b, bij mij aanbellen. Hij had 2 briefjes mee van Bpost waarin de bezorger van mijn pakjes bevestigd dat hij was langgeweest met 2 pakjes op 5/7 om 11:45. Deze buur zei me ook dat hij deze briefjes pas maandagmiddag in zijn bus gevonden had. Kan de bezorger dan niet het verschil tussen de 2 straatnamen??? En hoe komt het dat hij d’e briefjes pas maandagvoormiddag in de verkeerde brievenbus deponeerde en in de verkeerde straat???
    Dankzij de sms die ik gekregen heb wist ik dan toch vrijdagnamiddag dat beide pakjes af te halen waren in het postkantoor te Machelen. Mijn echtgenote begaf zich naar het postkantoor maandagnamiddag met mijn I.D. kaart en gsm met de tracenummers ,om depakjes op te halen. De mannelijke bediende weigerde echter de pakjes mee te geven. Ik moest ze zelf gaan afhalen!!!!
    Van de goede service van het personeel van Bpost gesproken??????

  12. In de regio Zandstraat Helchteren worden de pakjes meestal bezorgd door een lange magere en iets oudere postbode. Hij loopt er altijd nors bij en is zeer onvriendelijk. Gisteren voor de zoveelste maal zeer klantonvriendelijk behandeld. Een hoop gemopper en geklaag dat er eindelijk iemand thuis was ….en mijn pakje werd me van ver “toegesmeten”. Een tijd geleden vond hij mijn pakket niet meteen en toen werd met alles wat los en vast zat in zijn auto gesmeten (ook breekbare ?)….

  13. hallo,
    vandaag 19-07 ben ik de ganse dag thuis, ben zelfs niet in de tuin geweest en ontdek ik bij het ledigen van de brievenbus om 11.45u een briefje van de postbode om een aangetekende zending te gaan afhalen, getekend om 11.21 u….dit is niet de eerste keer dat ze te lui zijn om aan te bellen om de zending in ontvangst te nemen. Zulke manier van werken is beneden alle peil, of hij/zij nu al 10jaar postbode zijn of een jobstudent, doe je werk goed of stop ermee! Dit komt de goede naam van de post niet ten goede, doe hier dan ook iets aan!

  14. Geachte,
    Ik heb de laatste 1,5 maand 3x een brief opgestuurd en de laatse was 3 weken geleden. Deze laatste is pas deze week aangekomen en de rest nog altijd niet! Is dit normaal?!? Ik vind dit echt schandalig! Ook mijn vriend zijn pakje is “verloren” gegaan. Van Brussel naar Hasselt gestuurd en diezelfde dag weer naar Brussel en daar verdwenen! Waarom betalen wij eigenlijk nog hiervoor? Het antwoord van: “dan moet je alles aangetend versturen” ben ik ondertussen ook al wel beu gehoord….

  15. Jonckheere mireille

    Juist hetzelfde meegemaakt zogezegd aangebeld nooit gehoord ben hele dagen thuis man bedlegerig zie wagen Bpost ga naar beneden en enkel brief gevonden dus niet aangebeld echte schande nu begrijp dat er alle dage meerdere wagens van post nl passeren waaromNOOIT antwoord op onze vragen

  16. van den Bergh

    Oef bpost,
    Altijd standaard antwoord.
    Klacht indienen niet altijd mogelijk via hun website.
    Formulier bied geen mogelijkheid.
    Nu weer bankautomaat die geen geld gaf maar toch.
    Gelukkig klein bedrag.
    Wel van rekening geschreven dus.
    Wachten tot maandag voor ik hun kan contacteren????
    Belachelijk. Dan nog de vele problemen met de postbezorging.
    1/8 ste word bij ons niet bezorgd.
    Brievenbussen die worden gesloten zonder voorafgaande waarschuwing noem maar op.

  17. BPOST;;;BROLPOST;;IK HEB HIER EEN TRACK EN TRACE MELDING DAT MIJN PAKJE IS TOEGEKOMEN BIJ DE TRACEERDIENST OP 06/03/2019 OM 15,47 ,EN DAT DE ZENDING IS AANGEKONDIGD/BPOST HEEFT DE INFORMATIE ONTVANGEN
    DAN OP 16/03/2019 om 11,32 DAN STAAT ER DE ZENDING IS KLAAR VOOR TRANSPORT
    WE ZIJN NU 30/03/2019 EN NOG STEEDS GEEN PAKJE EN DE TRACK EN TRACE DAAR VERANDERT NIETS…NIET TE GELOVEN WAT EEN SERVICE
    /

  18. De Jonghe Sonja

    Werken in de straat,opmerking bezorger Bpost vanaf volgende week komt de krant(abonnement,omwille van levering voor 7,30)met de gewone postbode(namiddag)want ik ga hier niet door!
    Das 1:Oud nieuws en2:de gewone postbode moet er wel door met xtra gewicht.
    Dus jong met auto kan geen paar stappen zetten,maar oudere met fiets zal wel moeten,collegiaal he.

  19. Ongelooflijk, ik ben al twee dagen bezig met het zoeken naar het juiste adres bij Bpost om een klacht in te dienen en ondanks de reclame van “Het zou maar erg zijn dat je Bpost niet per post kan bereiken” is dat precies wat het is.

  20. Roesems Walter

    Ik lees hier nu dat zowat een half jaar geleden een gelijkaardige klacht als de mijne (zie hiervoor) werd ingediend. Nog altijd geen verandering. Dit getuigt dus echt van slechte wil en van een onaanvaardbare houding jegens de klant.

  21. Van Puymbroeck Pascal

    Zezijn telefonisch niet bereikbaar omdat je nooit iemand van vlees en bloed aan de lijn krijgt. Beneden alle peil dit systeem.

  22. ben reeds 2 dagen wachtende op een levering van een pakket. Reeds om 15.45 wordt in het systeem aangegeven dat de levering naar de volgende dag wordt verschoven. Klacht ingediend maar zonder gevolg.
    Overigens is er in mijn straat deze week helemaal geen post bedeeld. Nieuwe postman die zelfs geen nederlands (weigert) te spreken en te begrijpen.

  23. DXeBorle-De Vilder

    Ik vindt dat er in Vlaanderen bij uw bericht over een pakje (detail pakje) wel in het Nederlands mag opgesteld worden.

  24. Ik blijf maar berichten krijgen aan een tempo van 10 per dag, over een pakketje dat verzonden wordt naar mij toe, waar ik nog 1 euro voor zou moeten betalen. Ik vertrouw dit niet en hoop dat die berichtjes asap stoppen

    1. Dag Erna, dit lijkt mij 100% spam te zijn. Bpost stuurt immers dergelijke berichtjes niet. Goed dat je hierop niet ingaat. Fijne zondag!

  25. Beste, waar kan ik terecht aub. Krijg briefje in de brievenbus voor aangetekende zending van de posbode. Aan wie niet ingevuld, afzender niet ingevuld. Doe ik navraag met de barcode zegt het afgeleverd. Deze brief is nergens terug te vinden, krijg geen medewerking van Bpost, als ik het nummer bel en de barcode doorgeef leggen ze in na te zegen brief geleverd. Hoe kan ik klacht neerleggen of meer te weten komen. Bedank!

  26. Onmogelijk klacht in te dienen over postbode die een waardevolle zending zo maar voor de deur deponeert, zonder zelfs aan te bellen.
    Een leverancier van post-nl maakte er mij gelukkig op attent.
    Waardeloos bpost !!!

  27. Hein Demyttenaere

    heb voor de 2de keer een A4 een aangetekende brief naar Spanje gestuurd, na 14 dagen nog niet toegekomen. Track and trace geeft geen oplossing, noch kan je klagen als particulier want je krijgt het antwoord dat ze je pakje in het buitenland niet kunnen trace. Bellen op zondag kan ook niet, je krijgt te horen dat ze gesloten zijn. Je hebt dus geen verhaal, noch plaats om na te gaan waar het pakje blijft zitten noch om the klagen….zeer gebrekkige service, toch duur….de moeite om je pakjes vanuit Nederland te laten sturen! Echt slecht Bpost. als het kan, nooit meer, niet te verwonderen de rode cijfers….

  28. Annick Spitaels

    ik vraag me af waarom er een telefoonnummer opgegeven wordt, als je alleen een bandje te horen krijgt. Je krijgt zelfs niet de optie om met iemand te spreken…
    Ik heb een vraag over een internationale zending, waéarvoor ik douane formulieren heb ingevuld en bezorgd, maar krijg geen reactie what so ever.

  29. beste; ik heb vandaag mijn pakje ontvangen op mijn adres. Als ik naar de details van bestelling kijk, staat erop vermeld dat mijn pakje is geleverd bij, de buren, die ik vroeger heb opgegeven, maar nu niet meer. Dat huis is voorlopig niet bewoonbaar. Waarom je leveringsvoorkeuren wijzigen, als er toch geen rekening mee word gehouden. En dan nog, het is wel degelijk op mijn adres afgegeven. Ik begrijp er niets van.

  30. Walter Van Nieuwenhove

    Op 21 februari, om 11:01u draaide een van jullie grote vrachtwagens op een totaal onverantwoorde manier van afrit 5 van de E19 op de Bredabaan, richting Merksem. Hij negeerde alle borden die aangeven dat hij voorrang moet verlenen en het heel duidelijk gemarkeerde doorlopende fietspad en zebrabad. Een wagen die net aankwam moest ijllings van rijstrook veranderen en de vrachtwagen reed even de parkeerstrook op om zijn weg verder te zetten. De nummerplaat van de vrachtwagen is 103AVA.
    Ik hoop dat deze moordenaar in spé onmiddellijk uit zijn functie ontheven wordt.

  31. Beste,
    Wij betaalden voor een verzending van een pakket:
    Barcodenummer CE956674895BE
    Het pakket werd door bpost geweigerd wegens iets te groot.
    Hoe krijgen wij onze betaling terug? Euro 16,40 met
    referentie: 022426129006 op 1 maart 2020.
    Er is blijkbaar nergens een mogelijkheid dit per mail te melden. Mijn vrouw en ik werken overdag en kunnen dus overdag niet bellen hiervoor.
    Heb het gevoel dat bpost dit soort zaken bewust moeilijk maakt op deze manier!

  32. Wyffels Jan

    Geachte,

    Jullie diensten zijn goed maar jammer van de fouten op jullie site.

    Gekopieerd uit jullie site:

    Je pakje wordt de deur van de afzender.

    Als je er niet gebogen op het moment van de levering, zullen we je meer pakjeen bij je buur. Klik op onderstaande link om je voorkeuren te wijzigen.

    Hoe en het woord ik op de hoogte van de levering van mijn pakje?
    Wij bieden je pakje aan bij jou thuis.
    Als je niet thuis gebogen, levert de postbode je pakje bij een deur jou buur.
    Welke buur verkies
    jij? (max. 1 adres)

    Enz…………. :

    Groetjes,
    Jan

  33. declercq daniel

    In Blankenberge zijn het debielen, en achterlijke mensen.
    De eerste keer een zending die ze gingen brengen en tweemaal hun kat steurden
    De 2 de keer een pakket onder rembours, geleverd maar niet betaald.
    De 3 de keer een pakket gebracht ( was thuis) maar niet gebeld, dan maar een kaartje in de brievenbus, maar ge kunt het niet geloven wel in de verkeerde brievenbus.
    Ze wilde postnl overnemen, t zal het omgekeerde worden.

  34. CARINE VAN BOXSTAEL

    BPost is absoluut niet te bereiken, je draait gewoon in rondjes, ook telefonisch, eindresultaat ze verwijzen naar hun website, maar daar was ik al en niet mee geholpen!!!

  35. Marie De groof

    Ik krijg mijn post om 18u30
    Vandaag stak hij een briefje voor een brief te komen afhalen ik ben thuis hij belt niet eens aan de deur een geluk ik ging juist aan de deur ik zei tegen hem je heb niet gebeld hij antwoord als ik bel is er niemand thuis ik vind dat hij eerst moet bellen dat vind ik dat dit niet kan

  36. Wilfried Luyckx

    Ik ben geabonneerd op een maandelijks motorblad en mijn echtgenote op een wekelijks tijdschrift.
    Wij laten de tijdschriften dus aankomen op ons adres. Logisch niet?
    Mijn vorig maandelijks motorblad, werd geregeld niet geleverd op mijn adres. Ik schreef een klachtenbrief maar als antwoord kreeg ik te horen dat zij dit niet konden nagaan en dat ik contact op moest nemen met de uitgeverij (staat nu ook zo op hun website). De uitgeverij bevestigde mij nochtans dat mijn tijdschrift wel degelijk verstuurd was naar mijn adres. Geregeld ontving ik mijn tijdschrift niet. Ik liet mijn tijdschrift dan aankomen op het adres (in een andere gemeente) van mijn dochter, en ja hoor, vanaf dan geen probleem meer gehad. Elke maand zat mijn tijdschrift netjes in de bus.
    Nu ben ik geabonneerd op een ander maandelijks motorblad en liet dit weer aankomen op mijn adres, in de hoop dat alles nu wel normaal zou verlopen. En … NIET DUS! Weer ontbrak er een tijdschrift. En nu ook het weekblad van mijn echtgenote. Telefonisch contact met de uitgeverij leerde ons dat ons tijdschrift wel degelijk naar ons toegezonden was en op het juiste adres !!!
    Dus nu mijn vraag: WAAR LIGT DE FOUT MIJNE HEREN (DAMES) VAN B-POST ???? DUIDELIJK NIET BIJ DE UITGEVERIJ !!!

  37. De mogelijkheden om Bpost te contacteren om meer details te weten te komen over een zending zijn quasi onbestaand.
    Via hun website draai je in cirkels: Klantendienst => Online contact particulieren => Stuur ons uw vraag of probleem via onze online formulieren => Een verstuurd pakje, brief of aangetekende zending => Over welk type van zending gaat het? : Pakket => Heb je de barcode van de zending en de postcode van de ontvanger? code ingevuld + postcode => Volgende => Particulier en ontvanger pakket geselecteerd + Volgende => en BAM een hele reeks opties uitgezonderd WAAR IS MIJN PAKJE?
    Het is onbegonnen werk om op hun site te navigeren.
    Verder zijn de woordkeuzes in het Track&Trace systeem van Bpost uiterst verwarrend waardoor men niet eens kan opmaken of het pakket reeds in handen van Bpost is of niet. Ik heb ooit op hun site een verklarende lijst van Track&Trace Bpost uitdrukkingen gevonden. Wat blijkt, 50% van de uitdrukkingen komen niet voor in hun eigen lijst!
    En inderdaad de voorkeur leveringen instellingen worden totaal niet nageleefd. Er wordt zelfs klakkeloos gelogen; dat het ophaalpunt gesloten was zodat het pakket dan maar moet afgehaald worden in het postkantoor. Dat terwijl de krantenwinkel/ophaalpunt wel degelijk open was. Als de baliemedewerker van deze feiten op de hoogte wordt gebracht krijgt met het typische ambtenaren antwoord; een schouderophalend “daar kan ik toch niets aan doen”.
    Kortom, een steeds stijgende prijs voor een steeds slechtere dienstverlening. Prior zegels uitvinden (binnen de 24uren besteld) maar uiteindelijk maar 3 dagen in de week post verdelen!

  38. Luc Bois d'Enghien

    Vin het erg dat de postbode al het verschil niet meer zien tussen en voordeur een en staldeur die gans afgelegen is een tussen de struiken staat

  39. Verwerking door Bpost….gedurende 3 dagen…wat een schande!
    ALs ik het zo zie, vraag ik mij af hoe een overheidsdienst zoals deze niet vlot kan werken…
    Is er dan niemand met een beetje verstand daar bij Bpost?

  40. Peter De Vlieger

    Bestellen iets bij Amazon.nl.
    Zij versturen het en Bpost zorgt dus voor de effectieve levering. Om precies te zijn via Taxipost.

    Taxipost is heel prompt in het afleveren van het pakketje zodat het toekomt binnen de verwachte termijn.

    Klein probleempje, Het is niet dat ze het leveren op het verkeerde huisnummer, noch dat ze zich van straat vergissen maar voor een of andere reden leveren ze het af 30km verder in een gemeente die op niets gelijkt op de naam van het effectief adres.I.p.v. Destelbergen 9070 levert Taxipost het af in Sint-Niklaas 9100. Yep, het begint met een 9 en eindigt op een 0. En daar stopt de gelijkenis.

    Dus alhoewel Bpost toegeeft dat het compleet verkeerd is gelopen krijg je dan als antwoord dat je het maar zelf moet regelen met Amazon.
    De fout zit niet bij Amazon. De fout zit bij diegene die een pakket afleverd op een TOTAAL verkeerd adres.

    Waarom verdient de CEO van BPost +300.000 als niemand maar dan ook niemand verantwoordelijk is voor iets?

  41. Betty Letellier

    Ik wil gewoon een afspraak maken met een verantwoordelijke van Bpost en dit wil maar niet lukken, ik hang ofwel uren aan de telefoon wat een bom geld kost of ik moet naar het postkantoor om een afspraak te maken??? Wees nou toch eens redelijk, dit is toch te gek voor woorden? Men kan Bpost Alken dus niet meer bereiken en ik kan wegens medische redenen nu niet met de auto rijden, gewoon een regelrechte schande hoe ze mensen tegenwoordig behandelen.

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *